1. Situering

De instellingen voor schuldbemiddeling moeten in functie van hun erkenning door de Vlaamse overheid (hierna: de administratie) een aantal gegevens aan de administratie bezorgen.

Het indienen van deze gegevens verloopt enkel via deze webapplicatie. Deze toepassing is bereikbaar via volgende url: https://publiek.departementwvg.be/schuldbemiddeling

2. Gebruikersbeheer

Elke instelling voor schuldbemiddeling heeft in deze webapplicatie één hoofdgebruiker. Dit is de centrale contactpersoon van uw instelling voor de administratie. Een hoofdgebruiker kan:

Naast de hoofdgebruiker kunt u zelf andere (collega-) gebruikers voor uw instelling aanmaken.

Een (collega-) gebruiker kan:

Opmerkingen:

U kunt zelf geen andere hoofdgebruiker instellen. Neem contact op met de administratie (ludwien.cardoen@wvg.vlaanderen.be) om de hoofdgebruiker van uw instelling te wijzigen.

Voeg als hoofdgebruiker ZELF collega-gebruikers toe, er zijn 321 erkende instellingen voor schuldbemiddeling, als elke instelling de eigen collega-gebruikers toevoegt, werken wij efficiënt samen.

3. Inloggen

 

Ga naar https://publiek.departementwvg.be/schuldbemiddeling/login

Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

Indien u uw wachtwoord vergeten bent, is het mogelijk om via de link “Wachtwoord vergeten?” een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Neem contact op met Leen Verbiest (leen.verbiest@wvg.vlaanderen.be) als u problemen ondervindt bij het inloggen.

 4. Toelichting: hoe gebruikt u deze app ?

Na inloggen met uw gebruikersnaam en paswoord krijgt u de bij de administratie gekende lijst van medewerkers van uw erkende instelling voor schuldbemiddeling te zien. Controleer of deze lijst nog steeds correct is:

Als dit gebeurd is , dan drukt u op “Opslaan”. U hoeft niets meer te doen, alle attesten van deze medewerkers zijn reeds in het bezit van de administratie en de app voegt de vte toe in een rapport.